پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم

  • کد خبر: ۲۲۲۶۱۵
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰
شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
نشست مجمع شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور با موضوع ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت و تشکیل اتحادیه شهرداری‌های کشور به میزبانی شهرداری مشهد مقدس صبح امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز محمدرضا قلندرشریف شهردار مشهد در حاشیه نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها، که صبح امروز ۳۰ فرودین ماه در شهرداری مشهد مقدس برگزار شد، در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: نشست کلانشهر‌های کشور به عنوان مجمع کلانشهر‌ها با ریاست علیرضا زاکانی به صورت دوره‌ای در کلانشهر‌ها برگزار می‌شود که هدف آن بررسی مسائل روز مدیریت شهری است که در حوزه‌های مختلف، تبادل تجربیات و برنامه‌ریزی برای اقدامات مختلف در رابطه با مسائل مدیریت شهری در سطح کلان برگزار می‌شود.

وی افزود: امروز به همراه تمام شهرداران کلان‌شهر‌ها با حضور ۳۱ شهردار در راستای مسائل مرتبط در ابتدای سال جاری موارد مورد بررسی قرار گرفت که یکی از آن موضوعات دهه کرامت است، که با هماهنگی با آستان قدس رضوی برنامه‌ها تدوین می‌شود که به صورت منسجم مراسم دهه کرامت برگزار شود و یک جشن بزرگ در کشور برگزار کنیم که لبخند بر لب مردم بنشانیم.

شهردار مشهد ادامه داد: همچنین موضوعات مختلف دیگر مدیریت شهری مورد توجه قرار می‌گیرد و انشالله در ابتدای سال ۱۴۰۳ برنامه‌ای را تدوین کنیم و این جلسات در ایام مختلف سال برگزار خواهد شد.

قلندر شریف در خصوص مطالبات شهرداری مشهد از دولت گفت: مطالبات امری طبیعی است، با توجه به خدماتی که شهرداری‌ها ارائه می‌دهند و دستگاه‌های دولتی که در استان‌ها حضور دارند  برخی بدهکاری‌ها خود دستگاه‌های دولتی مستقر در استان و مشهد به شهرداری‌ها دارند و برخی مطالبات بر اساس قانون بودجه است که باید دولت به شهرداری‌ها پرداخت کند که شهرداری‌ها از دولت مطالبه دارند. پیگیر وصول آن هستیم که بتوانیم مطالبات را اخذ و در ارائه خدمات به مردم استفاده کنیم.

وی اعلام کرد: مشهد بیش از ۳۰ همت مطالبه دارد که بیش از ۱۵ همت آن ثبت شده که پیگیر وصول آن هستیم.

همچنین قلندر شریف در یکصد و نوزدهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌هاف اظهارکرد: به تمامی شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور که با حضور خود در شهر مشهد الرضا (ع) زمینه را برای برگزاری یکصد و نوزدهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌های کشور و مراکز استان‌ها را فراهم کردند خیر مقدم عرض میکنیم.  

وی با بیان اینکه در مشهد میزبان واقعی حضرت رضا (ع) است عنوان کرد: تقارن ماه مبارک رمضان و سال نو سبب شد تا ما نیز در حوزه مدیریت شهری سال پربرکت و با نشاطی را در شهر‌های کشور آغاز کنیم.

شهردار مشهد مقدس با اشاره به تنبیه رژیم صهیونیستی توسط ایران تاکید کرد: تنبیه مقتدرانه رژیم جعلی صهیونیستی توسط جمهوری اسلامی ایران برای ساکنین اراضی اشغالی ترس و واهمه به بار اورد، اما برای مردم کشورمان و کشور‌های ایستاده در برابر زورگویی‌های مستکباران سبب ایجاد شادی شد.

قلندر شریف از شهرداران کلان‌شهر‌ها و و مراکز استان‌ها درخواست کرد تا با حضور در شهر مشهد نسبت به عملکرد مدیریت شهری بررسی به عمل آورده و پیشنهادات و انتقادات خود را انتقال دهند.

اعلام آمادگی شهرداری مشهد برای انتقال تجربه در حوزه‌های هوشمند سازی و خدمات شهری

شهردار مشهد مقدس با بیان اینکه شهر مشهد با تدبیر و برنامه ریزی مدیریت شهری و نظام شورایی در بسیاری از حوزه‌ها پیشرو است گفت: مدیریت شهری مشهد سالهاست موضوع هوشمندسازی و خدمات شهری را به صورت ویژه‌ای در دستور کار قرار داده و امروز ما شاهد رشد روزافزون در این دو بخش در شهر مشهد هستیم.  

قلندرشریف با بیان اینکه مدیران و بدنه کارشناسی مدیریت شهری مشهد، تجارب بسیار ارزشمندی را در حوزه‌های مختلف کسب کرده اند، عنوان کرد: شهرداری مشهد مقدس آمادگی دارد در حوزه‌های هوشمند سازی و خدمات شهری تجارب ارزنده خود را در اختیار سایر شهر‌های کشور قرار دهد.  

مشهد به تمامی مردم کشور و جهان اسلام تعلق دارد

قلندرشریف با تاکید بر این که شهر مشهد به تمامی مردم کشور و جهان اسلام تعلق دارد گفت: مشهد شهر متفاوتی است؛ زمینه ایجابی آن این است که بر کرانه خورشید شکل گرفته و ما با سه عبارت زائران، مجاوران و خادم مردم را در این شهر می‌شناسیم.  

شهردار مشهد با اشاره به نقش و تاثیر خدمات گسترده شهرداری‌ها به مردم و توسعه پایدار شهرها، عنوان کرد: دولت باید در راستای توجه به کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها و... نقش خدمات آنان همسو با خدمات دولت به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته باشد که تا به امروز شهرداری‌ها چه میزان از بار روی دوش دولت را کاهش داده اند.  

خدماتی که توسط شهرداری‌ها در کلانشهر‌ها بدون کمک دولت ایجاد شده سبب تحول شده است

وی با بیان اینکه خدماتی که توسط شهرداری‌ها در کلانشهر‌ها بدون کمک دولت ایجاد شده سبب تحول شده است گفت: شهرداران در نشست‌های این مجمع تلاش می‌کنند تا با بررسی موضوعات و اشتراک تجارب زمینه را برای ارتقای خدمات به شهروندان را فراهم کنند.  

افزایش هزینه‌های عمومی امروز مدیریت شهری را با چالش‌هایی مواجه کرده است

قلندر شریف با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه کلانشهر‌ها عنوان کرد: افزایش هزینه‌های عمومی امروز مدیریت شهری را با چالش‌هایی مواجه کرده است و ما شاهدیم بیش از ۵۰ درصد درآمد شهرداری‌ها برای هزینه‌های جاری صرف می‌شود.

شهردار مشهد با اشاره به سه دهه پیگیری برای قانون درآمد‌های پایدار بیان داشت: بیش از سه دهه پیگیری در خصوص قانون درآمد‌های پایدار شکل گرفت، اما آن چیزی که نهایتا به تصویب رسید آن چیزی نبود که شهرداری‌ها به دنبال آن بودند.

وجود محدودیت‌های منابع درآمدی برای شهرداری‌ها

وی با اشاره به وجود محدودیت‌های منابع درآمدی برای شهرداری‌ها تصریح کرد: اگر روند درآمدزایی‌ها و منابع درآمدی به همین  شکل پیش برود قطعا در بخش‌های عمرانی ما را با مشکل مواجه خواهد کرد.  

قلندرشریف با اشاره به شهر‌های درگیر حوزه حمل و نقل ریلی بیان داشت: در راستای توسعه شهر‌ها و ایجاد حمل و نقل ریلی امروز شاهدیم محدودیت‌هایی ایجاد شده و اختیاراتی از شهرداری‌ها کاسته شده است.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: آخرین واگن‌های وارد شده به کشور مربوط به خط دو قطار شهری مشهد بوده و ما امروز در حوزه واگن و تامین آن با محدودیت‌هایی مواجه شده ایم بنابراین از دولت درخواست داریم موضوعات مرتبط با حمل و نقل ریلی را به صورت جدی بازنگری کند.

وی ادامه داد: یارانه بلیط یکی دیگر از جدی‌ترین مطالبات ما از دولت است و امروز نه تنها این یارانه به صورت کامل پرداخت نمی‌شود بلکه همان مقدار ناچیز تعیین شده نیز عملیاتی نمی‌شود.

قلندرشریف با اشاره به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ بیان داشت: انتقال دبیرخانه کمیسیون ماده  ۵ به شهرداری‌ها می‌تواند در تسریع روند فعالیت‌ها و همچنین تامین منابع مالی کمک شایانی انجام دهد.

بر اساس گزارش شهرآرانیوز، یکی از موضوعاتی که دراین نشست مطرح و مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، بزرگداشت با شکوه دهه کرامت است که با هماهنگی شهرداران برنامه‌های فرهنگی به‌صورت گسترده در کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور برگزار می‌شود.

همچنین با توجه به اینکه برنامه هفتم توسعه مجوز تشکیل اتحادیه شهرداری‌های کشور برای برقراری ارتباط بهترمیان شهرداری‌ها و قوای سه‌گانه و طرح و بررسی مشکلات شهر‌های کشور داده است، تشکیل اتحادیه شهرداری‌ها کشور نیز در این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد. پیش‌نویس اولیه اساس‌نامه اتحادی شهرداری‌ها آماده شده است و در این نشست با حضور شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها این اساس‌نامه بررسی و نهایی خواهد شد.

در حاشیه این نشست که با حضور دو مهمان ویژه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و معاون سیاسی رئیس سازمان صداوسیمای کشور در حال برگزاری است، دو دیدار با آیت‌الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان و حجت الاسلام احمد مروی تولیت معزز آستان قدس رضوی برای بررسی ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت پیش‌بینی‌شده است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->